teisipäev, 13. september 2016

Wulong - ilu ja valu

Kui ma oleksin teadnud, mis mind ees ootab või mida Wulong tähendab või millised tõusumeetrid ja tõusunurgad mind ees ootavad, milline maastik...kui ma vaid oleks teinud kodutööd mitte paberile peale vaadates arvanud, et on tehtav, kui vaid oleks küsinud, googeldanud, mis võistlusega on tegu... võimalik, et siis ma kirjutaksin hoopis SEB maratoni kokkuvõtet :) 

Hirm selliste numbrite ees oleks olnud piisavalt suur ja teadmine, et ma olen treeninud pigem siledatel pindadel, enamasti hea kattega teedel, siis oleks iga mõistusega inimene öelnud, Tänan, aga ei. Pealegi on tegemist ikkagi tiimi spordiga ja tegelikult ei peaks üks võistkond kannatama vähemtreenitud liikme tõttu. Ma olen pea peale iga võistlust pidanud vestlusi oma lähedastega, et äkki poisid eeldasid minust paremat esitust ja et teen ikka nende elu raskeks ja kõhklusi-kahtlusi on palju olnud. Just tempo tõttu. Et mind peab vedama, aitama tempos püsida. Fakt on aga, et mina olen alati endast 110+% andnud, isegi kui olen enamasti kummis olnud ja tehnikaga ei ole ma šaboteerinud. Lihtsalt minu vorm on täna selline.

Aga siis täpsemalt, mis on Wulong. 
Wulong on üks piirkond (ja nimeliselt ka linn) meeletult ilusa ja väga mägise loodusega. Ülejäänu info leiab googlest :) 

Aga antud võistlus toimus paberite järgi 14. korda ning kannab nime "Fairy Mountain Cup". Koosneb 4-st võistlupäevast - Proloog, Stage One, Stage Two, Stage Three. Iga päev on uus võistluspäev koos 3 parema autasustamisega, kuid iga päeva tulemus läheb arvesse koondtulemusse. Ehk siis kui üks päev aia taha läheb, siis jääb ikka šanss võitjaks tulla. Üks põhjus, miks see ka nii hinnatud ja populaarne on, peale lummavate vaadete ja eluraske profiili, on auhinnarahad. Koondarvestuse võitja tiim saab nt auhinnaks 25k USD. Ja kui eelnevatel päevadel oled ka nobe olnud (võitja tasu oli vist 5k USD), siis täisõnne korral võib 4-liikmeline tiim teenida 5k+5k+5k+5k+25k USD raha. Pole ju paha :) Osade proffide jaoks on see päris oluline sissetuleku koht, mistõttu on õnnestumine eriti oluline ja pinge suur. 

Kuna väga palju Suqiani võistluse rahvast tuli ka Wulongi, siis oli korraldajate poolt kenasti buss lennujaama ja lennujaamast organiseeritud. Lennupiletid tuli ise soetada. Mulle andis see võimaluse terve päeva hingata ja elada meistersportlaste rütmis ning loota, et midagi jääb ka mulle külge :) Peaaegu terve päev läks jälle reisimisele. Kui me juba saabudes rongijaamas oma transporti ootasime, siis Arvi ütles ka, et Hiina on muidu äge ja tore, aga jube väsitav on see reisimine, mis võtab meeletult aega ja energiat. Ja kogu aeg see lahti-kokku pakkimine.

Sander ja meie pagasid, taamal teised sportlased. Foto: Arvi

Kui Suqiani jõudsime mõnusa varuga, siis Wulongis tuli starti minna juba järgmisel päeval. Esimese päeva sisustas peaasjalikult jooks, sest tegemist oli proloogiga - ühisstardist 1,5km jooksu, siis tooli kandmine, kus kolm kannavad ja üks istub, seejärel 2,4km jooksu ja lõpetuseks 10km orienteerumist, soovi korral GPS-ga.

Nagu ikka, avati võistlused pidulikult tantsu ja tralliga. Lavale kutsuti kõik olulised ametnikud, sõna sai võistlejate esindaja, kes luges ette meie vande peaasjalikult inimlikult ja viisakalt võistelda jms ning samuti olid kõik võistkonnad lava ette üles rivistatud. Ja siis korralikult pildistajaid. Täitsa nagu päris.


Kõik olulised ametnikud.
Enne starti.
Hotellist starti sõites saime aru, et esimene jooks saab olema linnatänavatel ülesmäge, ja tooli kandimine osaliselt samuti kergelt tõusvas joones. See ei tõotanud just head, aga vähemalt ilm oli halastavam kui Suqianis. Kergelt hakkas isegi enne starti tibama ja tegelikult järgmised 4 päeva järjest muudkui sadas, alguses küll vaiksemalt ja viimasel päeval juba päris korralikult. Selline tüüpiline Eesti suveilm.

Kui start oli kõlanud, siis tõmmati tempo kohe ruttu üles; esimesed olid vist juba kadunud. Mina jooksin Raini tuules ning ametlikult on esimesed 500m keelatud abistavalt joosta. Kui see maa sai läbi, siis ilmusid igalt poolt kummid välja. Kui tõusunurk läks järsemaks, läksin ka mina kummi peale ja edasi oli puhas kannatamine. Selle lühikese maa peale oli planeeritud 2 tõusu, nii et kui ühest tõusust said veel üles, siis järgmisega keerati vinti juurde. 

Minu õnneks olin mina tiimi kõige kergem liige, mis tähendas, et toolikandmise ajal sain mina puhata. Millised õnnistavad 500m! Tooli etapp tehtud, tuli edasi jooks. Kui esmajoones näis, et nüüd läheb allamäge, siis nii blond ei maksa olla. Loomulikult keeras rada asfaldilt hoopis kruusa peale ning järgnes off-road jooks, valdavalt ikka ülesmäge. Jätkuvalt kummis ja nüüd vedas Sander. Õnneks mõnele tiimile jõudsime ka järgi. Puhas kannatamine! 

Lõpuks jõudsime mäe kõrgemasse punkti, kus saime kaardi ning algas 10km orienteerumist. Kõige pealt tuli mäe otsast alla saada ja teagi, kas halastati või just kontrolliti sportlaste mõttelist kohalolekut, igal juhul oli vähemalt mitusada meetrit treppi allamäge, millest polnudki nii lihtne alla joosta, sest aeg-ajalt kippus silme eest kirjuks minema. Favoriidi tiimist suutis ka end üks liige trepi peal vigastada, mis tegi natuke ettevaatlikumaks. 

Orienteerumisega meil ilmselgelt probleeme ei olnud ja GPS seadet ka ei vajanud. Tempo hoidsime üleval ja punkte võtsime täpselt. 2 tugevat tiimi tegid ka viga, mistõttu meie koht aina paranes. Alguses oli rada taaskord pigem ülesmäge, tuli jälle kannatada ning viimased 3-4km olid puhas uhamine allamäge, mööda asfaldit. Ja see oli esimene kord, kui ma ütlesin Sanderile, et võib tempot tõsta! Eespool paistnud seljad hakkasid ka vaikselt lähenema, ja pingutus-kannatus kandis vilja. Viimasel kilomeetril saime ühe kohaliku tiimi kätte ning ~300-400m enne lõppu noppisime ka venelaste pundi. Skalbid olid õite magusad. Lõpuks tuli ka päästev finišijoon. Igal juhul endomondo andmetel tuli minul siit jooksust 5km rekordaeg :) Kell näitas numbreid 12,35km ja 1h04min. Kokkuvõttes kasutasime tugevate ebaõnnestumist meile antud võimaluse ära ning platseerusime tugevale 9ndale kohale! Võitjatele tuli kaotust 8min ja esikolmiku hõivasid seekord üllatuslikult Hiina võistkonnad. 

Aga see oli alles sissejuhatus ja nagu öeldi, õige võistlus algas järgmisel päeval.

Pärast jooksu jätkuvalt naerusuil :)

Raja profiil kella järgi:


Tulemused:

Koondarvestuse stend. Tugevad tiimid - 2xThule, O2B, Toread ja teised :)

Toread jättis vigastuse tõttu 2 punkti võtmata ja sai 30+30min trahvi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar